Fitness

Hej Sofia! först vill jag bara säga att jag verkligen älskar din blogg och du lägger upp sjukt fina bilder! Sen har jag en fråga, Jag vill gärna komma i ordentlig form och få fastare lår och mage och sen får motivation till att träna. Hur ska jag göra? Tacksam för svar! , Kram
svar: Hej! Vad roligt att höra, kul att du gillar det! :) Okej jag förstår, det jag gör för att få motivation till träning är att kolla träningstumblr, få inspiration av andra tjejer som tränar genom att tänka "sådär vill jag också göra, jag vill också få en såndär snygg mage!" Sedan är musik ett bra knep till att peppa sig själv, lyssna på musik som får dig taggad, helst inte lugn musik då. Tänk att du kan och att du ska, gör du det inte så kommer du bara ångra dig, och att ångra sig är en jobbig känsla så gör det bara.
   Resultat är något av det roligaste som finns, det är så himla skönt när man kämpar för någonting och att de i slutändan lönat sig. Så kämpa, bara gör det! Men du måste intala dig själv att du vill för att det ska gå! För att få fastare låt och mage så tycker jag att du först och främst ska vara ute och gå samt jogga mycket. Resultatet blir fettförbränning och då blir du tightare, sen styrketräning på det är viktigt.
   Har du ingen tillgång till att gymma så gör benböj och den "kissande hunden" som tar rumpa/lår. Sen är en video här på en massa magövningar man kan göra hemma, kanske inte roligaste vidion, men många bra övningar, om man vill variera osv.  Så nu gör du såhär: Kolla inspiration på tumblr, kolla bloggar med tjejer/killar som tränar, få inspiration på statusar där folk skriver att de tränat, gå ut och gå/jogga, gör övningar hemma. Ta före bild och gör ett mål. Ha ett mål för hur du vill att resultatet ska vara. Sen glömde jag nästan..Ät rätt! Du kan inte äta massa godis i veckan om du vill bli tightare, är regelbundet och hälsosamt. Men sluta inte ät (banta) och tro att det hjälper, för det gör det inte. Lycka till, kram. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0