Två frågor om just magen

Hej jag undrar hur gammal tycker du man minst ska vara för att börja träna mer magövningar så magen blir smalare osv. ? :)
Svar: Hej! På gym är det oftast 15 års gräns men det kan vara undantag så man kan få gymma när man till och med är 12 år men då kan det vara att man måste ha med sig en vuxen. Det är svårt att säga vilken ålder tycker jag, eftersom att jag tycker det beror på hur mycket man har utvecklats. Men jag tycker att man kan få träna magen och så som 12-13 åring, men man kanske inte behöver träna slut på sig fem gånger i veckan. Är det så att man är 12-13 år så kan det även vara att man inte är utvecklad helt än och då klarar inte kroppen av att träna. Men om du nu är ung och vill träna magen så kan du springa, gå pw och göra sit ups. Sånt testade jag också på när jag var yngre, men i den ålder (tycker iallafall jag) att det är svårt att hålla igång. Men jag tycker inte att det finns någon specifik ålder, utan mer hur utvecklad man är. 

Hej sofia! tycker du är grymt fin & har en väldigt bra blogg. ;)
Har en fråga till dig, blir magen smalare av att man springer?
Kram!
Svar: Hej! Tack vad glad jag blir! Ja, magen blir smalare av att springa eftersom att löpning skapar fettförbränning. Sen är det viktigt att köra styrka också så att kroppen får en så kallad balans. Men kort och enkelt, ja, magen blir smalare. Fast det kan ta sin tid, man måste äta rätt och hålla igång. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0