Be strong girl

snälla tips på hur man kommer över någon? och hur berättar man för sin familj/släkt att man gjort slut med pojkvännen man varit med i över två års tid? :/
svar: Att komma över någon är inte det lättaste, det är svårt, vilket inte är konstigt överhuvudtaget. Jag antar att din kille nyligen gjorde slut med dig och att ni var tillsammans i två år, vilket som jag förstår är jobbigt. Men för att komma över honom så måste du få sörja, undvik inte det. Det är inte bra att gå och bära på sorg, utan släpp ut det. Kolla på filmer, gråt, lyssna på musik, va med den/de närmaste vännerna och luta dig mot deras axlar, ät godis och umgås med familjen, det är det tipset jag har. Jag tycker verkligen inte du ska göra allt som du brukar och låtsas vara glad när du inte är det. 
   Men det går till en gräns, när du väl har sörjt och känner att tårar är slut, men att du fortfarande är ledsen. Ta då hand om dig själv, träna, var med vänner, gör sånt som gör dig glad och tänk att du ska visa din bästa sida, så gör jag iallafall när jag kanske vill tänka " det var du som förlora på det ". Tänker du så så kommer du automatiskt att må bättre tillslut. Men gå inte runt och vänta på att han ska komma tillbaka, det är hopplöst, kan bli att du väntar i år, och vem vill det? Inte du, inte någon! Jag vet hur det är att ha varit tillsammans med någon i två år och berätta det för familjen. Nu vet inte jag vilken realation ni hade, men berätta det, de kommer vara stöttande och förståeliga. Du behöver deras stöd. Sen om du har småsyskon som kanske frågar ( vart är han?) osv, så tänk, de är små och förstår inte bättre, tro mig :). Men var inte rädd för att säga det. Lycka till nu och glöm inte att du är stark och lever för din skull, ingen annans. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0