Q/A

Hej sofia!

Jo jag läser din blogg ibland och du skriver ju endel om träning o du har smal o fin kropp. Vilket jag också vill ha så undrar om du kan tipsa lite om träning. Jag är en sådan som liksom kan bestämma mig och vara jätte taggad på att träna ena dagen sen bara försvinner det och man äter onyttigt igen. Jag hatar inte min kropp men skulle vija gå ner iaf 5 kilo och bli "fastare". Skulle va skönt om du kunde ge tips på hur man ska äta och träna (gillar inte gym dock) Skulle va jätte snällt!
Exakt så var jag också för ett tag sen. Man var duktig en vecka, sen sket det sig och så gick det i cirklar om och om igen. Det du måste göra är att verkligen tänka hur skönt det är när du väl är igång, du kommer känna dig bättre i dig själv och du kommer må bättre. Om du inte föredrar gym så är verkligen joggning bra! Skriv i almenacken de dagarna i veckan du ska jogga, minst tre, sen om du inte har något för dig kan du också jogga, du kan jogga så mycket du vill. Då förbränner fettet eftersom att du rör på dig men då häller det även att äta rätt och det gör du genom att inte äta för mycket av mjöl, socker och smör. Innan du springer ska du äta och högst en halvtimme efter joggingturen om det ska hjälpa. Tips på långsamma kolhydrater som är bra att få i sig..
Långsamma kolhydrater:
Fullkornspasta
Havregryn
Bönor
Frukt
Råris, fullkornsris

Vill man äta nyttigt och träna så är det viktigt att inte fuska och äta massa onyttigt under vardagarna, på helgen är det okej att unna sig, om man vill. Men ät fruktsallad istället för vitt bröd, drick vatten istället för oboy. Om du även vill få lite styrka också, efter joggingpassen, kör lite övningar. JUST DET, när du äter, drick vatten till och ät en massa grönsaker! 

vilket hårfärg använder du? är ute efter en bra hårfärg typ som din, hittar ingen bra bara:(Jadu, jag använder mig av lite olika faktiskt. Men jag tar alltid svart eftersom att jag vill vara väldigt mörk i håret. Sen försvinner ju självfallet det svarta och ser tillslut ut som det gör nu. Lite mörkbrunt ungefär. 


hej, vad heter boken om tjejen med anorexi?
svara gärna i ett inlägg :)
Ha en bra dag
Boken heter " Evelyn Spöke " och är skriven av Maria Hede. Ha en bra dag du med! :)


Kommentarer
Postat av: hannah

det finns en till bok om anorexia som heter "de kallade mig ise". den är så jäääävla bra asså jag grinar när jag läser den.



den handlar om en tjej som spelar fotboll, och blir skitbra och hon älskar att träna. den kanske låter tråkig när det är fotboll som är sporten, men man behöver inte tycka om fotboll för att tycka om boken. för det är så mycket mer!

läs den!!! :D

2012-05-12 @ 14:52:57
URL: http://hannahelise.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0