Q/A

Har fått några frågor som jag har tänkt att besvara. Jag har fått en hel del frågor om mitt hår, ifall det är äkte eller ej, jag kan tyvärr berätta att det inte är det. Jag vill så gärna ha tjockare och även lite längre hår så nu i sommar ville jag testa på löshår, var ett tag sedan jag hade det. Jag gjorde det i Turkiet och då fick jag klippa, färga och sätta i löshår för bra pris om man jämför med det priset det är i Sverige. Så jag tog chansen och testade och jag trivs, förutom att jag tycker att det är lite tunt längst ner och även att det blir extra varmt i hårbotten på gymmet, haha. Frågan kom även om jag var nöjd med ricinoljan som var väldigt populär ett tag. Jag har hört mycket klagomål om oljan som exempelvis att man får finnar i hårbotten eller att det förstör hårfärgen, men jag tror att det beror helt på hur känslig man är, eftersom att jag märke inget negativt. Det jag märke var att håret blev mjukare och sen växte såklart håret under den tiden jag tog oljan, men det är svårt att veta om det växt lika mycket utan eller inte. Men är man inte känslig för produkter så tycker jag att man kan testa och se själv vad man tycker om den.

fråga:
Hej sofia!
Jo jag läser din blogg ibland och du skriver ju endel om träning o du har smal o fin kropp. Vilket jag också vill ha så undrar om du kan tipsa lite om träning. Jag är en sådan som liksom kan bestämma mig och vara jätte taggad på att träna ena dagen sen bara försvinner det och man äter onyttigt igen. Jag hatar inte min kropp men skulle vija gå ner iaf 5 kilo och bli "fastare". Skulle va skönt om du kunde ge tips på hur man ska äta och träna (gillar inte gym dock) Skulle va jätte snällt!

Hej!
Tack! Jag vet själv att jag inte har så mycket kurvor utan folk tro att jag är mer som en stolpe eller hur man ka uttrycka sig men jag är inte smal överallt som man kanske kan tro, jag har också utböjningar på en del ställen på kroppen, jag är inte fast överallt, där jag kanske skulle vilja vara. Men jag jobbar på det (jag försöker) och det är det bästa man kan göra. Det gäller att ha viljan. Orken behöver man inte ha fullt ut, för det ska vara jobbigt att träna, man klarar alltid mer än vad man tror. Det ska kännas i musklerna, man ska va så trött så att man bara vill lägga sig ner och aldrig mer komma upp. För efteråt känns det så himla bra, känslan när man har slutfört ett träningspass och verkligen tagit i. 

Många som tränar tar inte i så mycket som de egentligen kan så det minskar risken för resultat, det är så onödigt. Jag har själv varit med om det och man ångrar sig efteråt när man väl inser hur fel det är att inte köra 110%.  Om du inte gillar gym så behöver du inte gymma. Utan istället, ät sundare. Istället för att proppa i dig en massa sötsaker när sötsuget kommer. Hacka upp lite frukter, skär lite banan, äpple, bäron och häll upp en skål med vindruver och wips, nyttigt och gott! Sen när det gäller maten så bör du äta regelbundet så inte det värsta sötsuget kommer fram så du inte kan motstå chips, godis osv. Undvik att få sötsuget då genom att äta frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmat i god tid. Sen är det självfallet viktigt att röra på sig också, gå ut och spring varannan dag och sen lite styrkeövningar efter det och du kommer känna dig bättre på ett hälsosamt sätt. Du behöver bara en spark där bak och verkligen göra det och inte sluta. Ett tips är att inte träna ihjäl dig i början så du tröttnar. 



Kommentarer
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

så sanna citat!

2012-07-04 @ 01:58:26
URL: http://adaras.se
Postat av: Ida

Vilka bra peppande meningar :)

2012-07-04 @ 08:11:18
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: sofiahassan - Civilingenjörsstudent

bra budskap :)

2012-07-04 @ 10:20:48
URL: http://sofiahassan.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

Ack den smalhysteri, vill ha och vill se ut.. men bra svarat förresten och din blogg verkar hälsosam =)



En karlstadbo ser jag. Sett reklamen i stan för min blogg som jag satt upp? Blå snygga lappar hehe

2012-07-04 @ 21:37:58
URL: http://bodypalace.blogspot.se
Postat av: idioterna

Nu finns våran nya låt uppe på bloggen, kika gärna in och tyck till :) http://nattstad.se/idioterna kram

2012-07-04 @ 21:52:48
URL: http://nattstad.se/idioterna
Postat av: HannaH

Snälla kan inte du berätta hur du får din header över hela sidan om du fattar?:)

2012-07-07 @ 12:27:59
URL: http://bbuttterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0