NÅGOT VACKERT

Det hörs fotsteg höger om axeln, undrar vem som kommer. Blicken mot något så vackert, något så ömt. Känslan blir annorlunda, det blir stelt, känner mig blek. Nu när jag är sedd kan jag inte fly, fly från det vackra. Håret smeker hennes solbruna hy, fötterna går i jämn takt, steg för steg. Jag kan inte slita blicken från detta, hur ska jag kunna det? Till vänster om mig kommer det en person, ger dock inte mig uppmärksamhet för jag är redan tagen. Jag ser åt det vackra.

Hur vet man egentligen vad som är vackert? Måste alla tycka samma, måste alla vara se allt på samma sätt? Jag ser något vackert. Alla är vackra på olika sett, varje individ bär något vackert. Det kan vara håret, leendet, gången, ögonen, läpparna, kinderna, benen, magen, armarna, det kan vara exakt vad som helst, finns ingen gräns. Alla har komplex, alla ser fel. Istället för att se det som är så bra, istället för att se det vackra. Jag har tänkt mycket på saker jag ser, hur folk reagerar, hur folk beter sig, hur man är. Blickar man mot det vackra, istället för det mindre vackra. Så lägger man mer märke till personen, på rätt sätt. Jag skulle kunna säga att jag tror, men jag vet, jag vet att alla bär någonting bra och det är det det handlar om, ingen är perfekt, det ska man inte vara. Man kan vara perfekt för en person däremot, sin pojk/flickvän till exempel, men då är personligheten centrum. Nu handlar det om utseende och jag vill få er alla att veta att ni är fina, unika. En sak du kan vara stolt över, det finns ingen som dig. Du är speciell, alla är speciella.

Bli glad av allas framgång istället för att må sämre av de, det är slöseri med tid. Andras framgångar påverkar inte dig, det får inte dig sämre, du kanske bara känner det. Andra ser upp till dig, fast dem säger det inte, folk kollar på dig och vill ha någonting som du har, men du märker det inte. Precis så som du kollar på folk och drömmer dig bort till att se ut sådär, så kollar folk på dig. Vi är rätt olika, men ändå rätt lika. Kom igen nu, säg något positivt om dig själv, det förtjänar du.

Kommentarer
Postat av: evelina

Jätte fin blogg!:)

ska du göra idag då??



följa varann via bloglovin?:)

2012-02-08 @ 13:44:05
URL: http://poniiriders.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sv: Jaha tack så mycket :D

2012-02-08 @ 13:48:40
URL: http://pannishannis.devote.se
Postat av: Hanna

Så himla sant det du skriver. Det finns inegt rätt eller fel vad det gäller vackert, det finns ingen specifikation, utan det är upp till var och en. Och alla är vackra på sitt sätt.

2012-02-08 @ 13:49:42
URL: http://pannishannis.devote.se
Postat av: julia

du skriver så fint gullo! <3

2012-02-08 @ 17:59:45
URL: http://juliabergmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0