GLÖM INTE ATT LEVA


Jo visst, skolan är viktig, den är grunden till framtiden om det inte är så att man blir välkommen på silverfat eller känner rätt personer. Men de flesta människor måste jobba för sina framgångar. Många glömmer dock bort att leva också, leva i nuet. Njuta av livet och ta vara på det vi har här idag. När man gått ur skolan är det jobb som gäller och det är minst lika mycket tid att lägga ner som skolan. Så lev hela tiden! Ibland kan det vara okej att tänka på annat, det kan vara okej att träffa en vän sent på en Onsdagskväll trots att man ska gå upp tidigt. Jag ser och hör folk som bara tänker på skolan, som säger att de inte har tid till själva livet, kära du, du lever nu och kanske inte senare. Man vet aldrig när livet tar en vändpunkt. Livet kommer inte se ut som det gör nu om 40 år och inte du heller, ta vara på din unga skönhet, gör det du älskar också! Du ska absolut inte strunta i skolan, men du ska verkligen inte strunta i att leva, du ska inte struna i dit själv. 

En till sak jag vill få ut är att du behöver inte göra eller vara som alla andra för att leva. När jag säger alla andra menar jag inte EXAKT alla, utan de du känner för det mesta. Känner du att du är osäker på det du gör, att det inte passar dig, gör det inte! Vi tar ett exempel, dina kompisar ska ut och festa i en stan som är längre bort och du känner dig redan osäker på fester och du trivs inte i nytt sällskap, du får säga nej, du måste säga nej om du inte vill. Accepterar inte dina vänner ditt val så är dem inget att ha, du ska ha vänner som höjer dig istället för att trycka ner dig. Jag har sagt nej till alkohol och fester en lång tid, hela mitt liv. Jag mår finemang och har klarat mig fantastiskt, känner ingen tomhet utan det för jag klarar mig bäst utan sånt och det vet mina vänner. Det handlar om att veta vad man vill och stå för det, då kommer allt att ordna sig. Glöm aldrig att du är din egen individ och du ska ha självrespekt för dig själv och dina synpunkter, du ska visa att du är värdig.

Kommentarer
Postat av: bloggläsare

tack, det där gjorde min dag kan jag tala om.

kände igen mig i allt du skrev, verkligen allt.

2012-02-19 @ 20:28:52
Postat av: Johanna Edén

Du har så rätt i det du säger! bra att du skriver sånt här min fina vän :)

2012-02-19 @ 20:43:25
URL: http://johannaeden.blogg.se/
Postat av: E L I N F E L I C I A S

fin :)

2012-02-19 @ 22:18:49
URL: http://elinfelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0