Livet är ikapp och jag börjar leva

Jag är väldigt fundersam på allt som hänger omkring mig. Går det en människa förbi mig med en speciell blick så tänker jag genast på vad den blickan sa, vad den menade. När jag ser andra människor skratta ihop så är jag snabb med att se vem som skrattar sist. Jag vet egentligen inte vad jag vill säga med den här texten. Men jag har varit med om mycket i livet, mer än folk anar. Jag har sätt det svarta och jag har sätt ljuset som kändes omöjligt. Jag är en tjej som vill visa så mycket, jag vill visa alla hur värda dom är, hur bra dom är på sitt vis. Jag mår bra av att göra andra glada, jag mår bra av att se folk ha det bra tillsammans. Många i världen har det inge vidare, många lever en dag och tänker att det här kan vara den sista dagen i livet, många kämpar för livet. Sen finns det många som kämpar för att duga, kämpar för att räcka till och inte bli bortglömd. Världen har förändrats så mycket, någon har töjt ut och in på det vi en gång kallade livet. Nu är småproblem världens problem och man gör saker för att man känner sig tvungen. Jag har insett att livet är för kort för att inte leva det fullt ut, jag gör det jag mår bra av, jag gör det som gyllar mig och mina nära, jag vill stråla, jag vill se andra stråla med mig. Det som är så vackert glömmer vi bort, vi glömmer bort det fina i livet. Som jag skrev tidigare vet jag inte vart jag vill komma med detta, men jag tycker att det är så viktigt att vi uppskattar det vi har, en dag kanske det är borta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sofia, du måste vara den finaste personen någonsin, då menar jag inte bara på utsidan, du är verkligen världens finaste person!!
Jag ser så mycket upp till dig även fast jag inte känner dig eller träffat dig, men du verkar vara så himla bra!
En så bra och fin förebild! Vill också tacka för att du och din blogg gett mig mer självförtroende och veta att man kan säga nej till grupptryck om det är något man inte är bekväm i att göra.
Tack! Kram

2012-08-08 @ 17:21:56
Postat av: ELIN- fashion, inspiration, style

Vilken meningsfull text. Fick mig verkligen att tänka om lite om livet.

-Tack så mycket. <3

2012-08-08 @ 17:26:34
URL: http://elinpassanisi.blogg.se
Postat av: Linnéa

Superfin bild :)

Jo tack, haft en finfin sommar med massa relaxande - jobbat lite men annars har jag bara njutit av ledigheten efter att ha jobbat i 2år utan semester <3 Och själv?

2012-08-08 @ 18:19:35
URL: http://linnealiebig.blogg.se
Postat av: Olivia - Ponnieflickan

Hej! Jätte fin blogg du har :)
Var gärna med i dagens blogg hos mig, www.ponnieflickans.blogg.se ! :) <333

2012-08-08 @ 19:05:55
URL: http://ponnieflickans.blogg.se
Postat av: Q

men jag döööör vad fint hår du har!!! antar att det inte är något nytt för dig att höra ;)

2012-08-08 @ 22:20:42
URL: http://ngo.webblogg.se
Postat av: Cecilia♥

Det var så lite! :) det är bara bra :)
Vad ska du göra idag? :) kram!

2012-08-09 @ 10:52:41
URL: http://ceziliaaa.blogg.se
Postat av: Cecilia♥

Det var så lite! :) det är bara bra :)
Vad ska du göra idag? :) kram!

2012-08-09 @ 10:52:55
URL: http://ceziliaaa.blogg.se
Postat av: Cecilia♥

Det var så lite! :) det är bara bra :)
Vad ska du göra idag? :) kram!

2012-08-09 @ 10:53:28
URL: http://ceziliaaa.blogg.se
Postat av: Cecilia♥

Det var så lite! :) det är bara bra :)
Vad ska du göra idag? :) kram!

2012-08-09 @ 10:54:20
URL: http://ceziliaaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättefin text! ❤ menar det verkligen jag har börjat fundera på det där med att leva fullt ut och det är väldigt bra skrivet! Du är en jättefin person, både på utsidan och insidan ❤

2012-08-10 @ 15:50:41
Postat av: Amanda s

Så himla bra skrivet, du får mig på bra tankar och jag känner mig tryggre i mig själv! Tack så jätte mycket för att du tar dig tid att skriva sånt här, det behövs verkligen!
När jag endå är i farten så kan jag fortsätta med att säga att du är så himla vacker! Kram

2012-08-14 @ 21:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0