"MAN FÖRLORAR SIN KVINNLIGHET"


Fnyser åt att hon skulle vara för snygg för bioaktuella ”En dag”

LONDON. Fansen rasar mot valet av Anne Hathaway i huvudrollen när succéboken ”En dag” blir film – hon är helt enkelt för snygg.

Men nu går skådespelerskan till motattack och försvarar sig mot kritiken.

– Det är fullständigt urlöjligt, de har aldrig sett hur jag ser ut när jag vaknar på morgonen, säger hon.

Anne Hathaway, 28, kommer direkt från tv-intervjuer när Nöjesbladet träffar henne på trendiga lyxhotellet Soho Hotel i London. Det är möjligen anledningen till att hon är uppsminkad och fixad.

Det är lätt att förstå de läsare som kritiserat valet av henne som huvudrollen när David Nicholls kultförklarade succébok ”En dag” nu blivit film. Anne är lika vacker som en Hollywood-stjärna förväntas vara, medan bokens Emma är sinnebilden av en grå mus, med stripigt hår, oformlig figur och avsaknad av klädstil.


När jag såg detta uppslag på aftonbladet reagerade jag. Egentligen förstår jag inte varför, varför skulle det vara konstigt att klippa av sig håret? Men jag är lite skeptiskt och det står jag för. Hade hon klippt av sig i den verkliga världen för att hon vill, okej! Men när man gör det för att man är för fin för en film så tycker inte jag att det står rätt till. Det är precis som de som vill bli modeller som måste kapa av sig håret, de kanske inte vill, men de måste, för sin karriär. Jag kan inte ens tänka mig att känna mig tvungen till att klippa av håret, inte lite heller. Utan kort! Hade ni gjort det mot er vilja? Handlar det om att Anne Hathaway var för fin i långt hår, sätt upp det med peruk då? Ska man behöva påverkas på sin vardag? Haha, låter säkert värsta överdriven. Men jag själv personligen skulle aldrig kunna göra det om någon bad mig, jag själv ska ha förslaget, jag själv ska vilja det, ingen ska fråga det. Nej, men det jag vill komma till är att jag tycker det är fel. Jag överdriver säkert. Men var hon inte mycket mer vacker och kvinnligare innan? Hon klippte av sin personlighet på något sätt känns det som. Nu känner inte jag henne, men hon har ju långt hår, hon stålar ju. Nu ser hon inte likadan ut.. Sen har jag även läst att hon bantar för att platsa in i sin roll i ”Les miserables”. Hon har sjunkit med 500 kalorier om dagen, vad ska jag säga? Jag förstår inte hur kändisar utsätter sig själv för bantning för en roll! Hon är ju smal redan men ändå ska hon behöva banta? här och här hittar ni uppslaget. Jag tycker det är motbjudande, men ni kanske tycker att jag överdrivet? I min värld överdriver jag inte.


Kommentarer
Postat av: E Nigma

Detta är vardagsmat för skådespelare. För att berätta om ett extremfall kan jag ta Christian Bale som exempel.

Han har huvudrollen i The Machinist. Som du kanske känner till har han även huvudrollen i Christopher Nolan's Batman-filmer.

The Machinist släpptes år 2004. Batman Begins släpptes 2005.

I filmen The Machinist väger Bale 54 kg. I Batman Begins väger han över 100 kg.



http://www.google.se/imgres?um=1&hl=sv&sa=X&biw=1366&bih=664&tbm=isch&tbnid=Ryoh-hnQCwF1AM:&imgrefurl=http://www.getthebigpicture.net/blog/2009/5/30/no-more-weight-loss-extremes-for-christian-bale.html&docid=UbTtEAquA860xM&imgurl=http://www.getthebigpicture.net/storage/pics/09/baleweight.jpg&w=462&h=271&ei=TxeMT_2GFeWg4gSjpb3VCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=452&vpy=177&dur=345&hovh=128&hovw=219&tx=134&ty=68&sig=111167982752545610209&page=1&tbnh=128&tbnw=219&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0,i:65



Klickar du på länken kan du till vänster se hur Bale såg ut när han vägde 54kg. Till höger ser du när han väger över 100kg.



Många förstår inte vad dagens stjärnor uppoffrar. Det är dags för samhället och förstå att en skådespelares liv inte bara är en dans på rosor.



När Bale började banta låg hans vikt på 82kg. Då började han med en diet, vilket bestod av ett äpple och en burk tonfisk om dagen. Räknade man ihop kalorivärdet så kom man upp i 275 kalorier/dag.

Han själv ville komma ner till 45kg, men det gick inte hälsoläkarna med på i och med alltför stor risk för han kropp. Så han fick nöja sig med 54kg.

2012-04-16 @ 15:17:06
Postat av: Johanna Edén

Sv: Du är vännen! <3

2012-04-16 @ 15:17:26
URL: http://johannaeden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0